hanmiemalawi.reismee.nl

Update van onze acties

De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met onze acties! Hieronder volgt een update

Laughing
Onze acties zijn nu voorbij, maar als je ons nog wilt steunen mag dat altijd (zie profiel). Totaal hebben we met alle giften (incl. acties) al ongeveer 2000 euro opgehaald, super bedankt!

Wil je op de hoogte blijven van onze vorderingen? Schrijf je in op onze emaillijst!

Zip Your Lip Malawi

Op 16 juni hebben we met onze tieners 24 uur lang niets gegeten. Het was een hele uitdaging, maar gelukkig hadden we genoeg afleiding. We hebben lekker gevoetbald, de meiden hebben wat 'getut', we zijn naar D-vine en het strand geweest en ga zo maar door. Om 18.00 op 17 juni mocht er weer gegeten worden. Wat was iedereen blij... Ze zijn echt nog nooit ZO stil geweest...De tieners beseften zich door hun knorrende magen dat het heel moeilijk moet zijn voor mensen die echt heel lang niets te eten hebben. We hebben samen 700 euro opgehaald met de actie! Supertof en bedankt iedereen!

Joh. de Heer-avond

Na alle voorbereidingen was het dan eindelijk zover. Op 22 juni stroomden rond 18.00 de eerste gasten binnen en werden ontvangen door keurig geklede tieners. Met een welkomstdrankje in de hand kwebbelden de gasten alvast wat om vervolgens naar de eetzaal te worden geleid. Na een heerlijk voorgerecht (huisgemaakte tomatensoep), diende de jeugd ook de hoofd- en nagerechten op, waar heerlijk van werd gesmikkeld. De avond werd vervolgd met het zingen van welbekende Johan de Heer-liederen, en iedereen zong uit volle borst mee. Tevens werden de gasten vermaakt met een mooi gedicht, een praatje over Malawi en een heus optreden van onze talentvolle tieners. Na afloop kon iedereen nog even nagenieten met een kopje koffie/thee en een plakje cake. Daarna was het tijd voor de grote schoonmaak. In totaal is er met de dinerbonnen en collecte 700 euro opgehaald! Onze jeugd, de kokers, de band, de mensen van het geluid, licht en beamer, de fotograaf en natuurlijk alle gasten worden nogmaals hartelijk bedankt! Het was een heerlijke avond, vandaar dat een van onze gasten ook zei: 'Dit is voor herhaling vatbaar!'

Training 'Muses'

Afgelopen vrijdag 3 juli reisden we samen af naar de hoofdstad van ons nogal ongewoon warme kikkerland om een training te volgen bij Muses in Amsterdam. Op een benauwde zolderkamer stonden de kannen limonade en water gelukkig klaar. We kregen informatie over de voorbereidingen die we moeten treffen en belangrijke wetenswaardigheden. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat we rekening houden met de verstoorde hechting die de kinderen van daar kunnen hebben. We moeten ons niet teveel aan de kinderen hechten, omdat dit voor hen en ons schadelijk kan zijn. Onze taak is om ervoor te zorgen dat wij de locals zoveel mogelijk ondersteunen, zodat zij een duurzame band met de kinderen kunnen opbouwen.

Na deze leerzame dag reisden wij met een wijzer en duf hoofd zwetend en plakkend weer terug naar Rijnsburg en Katwijk. Het was een charmant gezicht. Echt heel charmant.

Op dit moment gaan we verder met ideeën verzamelen voor de activiteiten die we daar met de kinderen gaan doen. Heb je een tip? Heb je een vraag? Wij horen het graag

Wink

Liefs Hannah en Mieneke